SENİRKENT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV ve SORUMLULUKLARI
İl ve ilçe yöneticilerinin görevleri ve işbölümü
MADDE 6 – (1) (Değişik:RG-20/9/2015-29481) Millî eğitim müdürleri, Bakanlığın eğitim politikaları ve stratejik planlarını, mevzuat ve programlar doğrultusunda yönetmek, yönlendirmek, denetlemek ve koordine ederek etkin ve verimli bir şekilde yerine getirmek ile görevli ve sorumludurlar. Millî eğitim müdürleri, bu görevlerini il ve ilçe yöneticileri arasında yapacakları iş bölümü çerçevesinde yürütür.
(2) Millî eğitim müdür yardımcısı olmadığı için çıkarılmıştır.
(3) (Değişik:RG-20/9/2015-29481) ilçe millî eğitim şube müdürü, sorumluluğuna verilen hizmetleri yürütmek millî eğitim müdürlüğü adına toplantılara katılmak, doğrudan millî eğitim müdürüne bağlı birimler/bürolar hariç, birimlerle/bürolarla ilgili yazışmaları ve belgeleri millî eğitim müdürü adına imzalamak, ilçe millî eğitim müdürlüğüne vekâlet etmek ve millî eğitim müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmekle görevli ve sorumludurlar.
(4) Tesis müdürümüz olmadığı için çıkarılmıştır.
(5) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Doğrudan millî eğitim müdürüne bağlı birimlerin/büroların yönetimi, sevk ve idaresinden yetkilendirilenler ve sorumlu olarak görevlendirilenler; sorumluluklarına verilen hizmetleri yürütmek, birimleri/büroları ile ilgili konularda millî eğitim müdürü adına toplantılara katılmak, yazışmaları ve belgeleri imzalamak ve millî eğitim müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmekle görevli ve sorumludurlar.
(6) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Birimlerin/büroların yönetimi, sevk ve idaresinden sorumlu olanlar, kendilerine bağlı personelin görev dağılımlarının dengeli bir şekilde yapılmasından sorumludur.
(7) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Personel, kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak hızlı, etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludur.
Senirkent İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Olarak Eğitim ve öğretim hizmetlerinin sorunsuz olarak sunulması için ortak görevlerimiz
MADDE 9 – (1) Temel eğitim, ortaöğretim, mesleki ve teknik eğitim, din öğretimi, özel eğitim ve rehberlik ile hayat boyu öğrenmeye yönelik ortak hizmetler aşağıda belirtilmiştir.
a) Eğitimi geliştirmeye yönelik görevler:
1) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak, uygulama rehberleri hazırlamak,
2) Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç-gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek, etkin kullanımlarını sağlamak,
3) Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak,
4) Eğitime erişimi teşvik edecek ve artıracak çalışmalar yapmak,
5) Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde verimliliği sağlamak,
6) Eğitim kurumları ve öğrencilere yönelik araştırma geliştirme ve saha çalışmaları yapmak,
7) Eğitim moral ortamını, okul ve kurum kültürünü ve öğrenme süreçlerini geliştirmek,
8) Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından yararlanmak,
9) Ulusal ve uluslararası araştırma ve projeleri takip etmek, sonuçlarından yararlanmak,
10) Kamu ve özel sektör eğitim paydaşlarıyla işbirliği içinde gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
11) Eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla Bakanlığa tekliflerde bulunmak,
12) Etkili ve öğrenci merkezli eğitimi geliştirmek ve iyi uygulamaları teşvik etmek.
b) Eğitim kurumlarına yönelik görevler:
1) Eğitim ortamlarının fiziki imkânlarını geliştirmek,
2) Resmi eğitim kurumlarının açılması, kapatılması ve dönüştürülmesi işlemlerini yürütmek,
3) Öğrencilere barınma hizmeti sunulan eğitim kurumlarında bu hizmeti yürütmek,
4) Eğitim kurumları arasında işbirliğini sağlamak,
5) Eğitim kurumlarının idari kapasite ve yönetim kalitesinin geliştirilmesini sağlamak,
6) Eğitim kurumlarının hizmet, verimlilik ve donatım standartlarını uygulamak, yerel ihtiyaçlara göre belirlenen çerçevede standartlar geliştirmek ve uygulamak,
7) Eğitim kurumlarındaki iyi uygulama örneklerini teşvik etmek, yaygınlaşmasını sağlamak,
8) Eğitim kurumları arasındaki kalite ve sayısal farklılıkları giderecek tedbirler almak,
9) Kutlama veya anma gün ve haftalarının programlarını hazırlamak, uygulatmak,
10) Öğrenci velileri ve diğer tarafların eğitime desteklerini sağlayıcı faaliyetler yapmak.
c) Öğrencilere yönelik görevler:
1) Rehberlik ve yöneltme/yönlendirme çalışmalarını planlamak, yürütülmesini sağlamak,
2) Öğrencilerin eğitim kurumlarına aidiyet duygusunu geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak, yaptırmak ve sonuçlarını raporlaştırmak,
3) Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
4) Öğrencilerin yatılılık ve burslulukla ilgili işlemlerini yürütmek,
5) Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sportif ve izcilik etkinliklerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek,
6) Öğrencilerin okul başarısını artıracak çalışmalar yapmak, yaptırmak,
7) Öğrencilerin eğitim sistemi dışında bırakılmamasını sağlayacak tedbirleri almak,
8) Yurtdışında eğitim alan öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
9) Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin çalışmalar yapmak, yaptırmak,
10) Sporcu öğrencilere yönelik hizmetleri planlamak, yürütülmesini sağlamak.
11) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Okul sağlık hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak,
12) (Ek:RG-20/9/2015-29481) Eğitim, danışmanlık hizmetlerinin yazışma ve koordinesinin yürütülmesini sağlamak.
ç) İzleme ve değerlendirmeye yönelik görevler:
1) Eğitim kurumu yöneticilerinin performanslarını izlemek ve değerlendirmek,
2) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek,
3) Öğretim materyallerinin kullanımını izlemek ve değerlendirmek,
4) Öğretmen yeterliliklerini izlemek ve değerlendirmek. (2) (Ek:RG-20/9/2015-29481)
Birinci fıkradaki görevler gerektiğinde birimler arası koordine kurularak yürütülebilir.