İLÇE HALK KÜTÜPHANE MÜDÜRÜ VEYA YÖNETİCİSİ
MADDE 6 - (1) İlçe Halk Kütüphane müdürünün veya yöneticisinin görevleri şunlardır:
a) Kütüphanedeki iş ve işlemleri Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği ve Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi hükümleri doğrultusunda yapmak, yaptırmak,
b) Kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden en etkin ve verimli şekilde yararlanmaları için uygun ortam ve koşulları sağlamak,
c) Kütüphanenin Yerel Hizmet Stratejisini oluşturmak, personele duyurmak ve raporu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne göndermek,
ç) Kütüphaneye ait Yıllık Kültürel Etkinlik Planı ile Kütüphane Halkla İlişkiler Planı’nı hazırlamak, uygulamaya koymak,
d) İlçe merkezindeki halk kütüphaneleri ile bunlara bağlı şube halk kütüphaneleri, çocuk kütüphaneleri, ihtisas kütüphaneleri ile gezici kütüphanelerin çalışmalarını teknik olarak denetlemek,
e) İlçe sınırı içinde bulunan halk ve çocuk kütüphanelerinin çalışma programlarının genel hizmet politikasına uygun biçimde düzenlenmesi konusunda koordinasyonu sağlamak,
f) İlçede şube kütüphanesi açılması ile bina yapımına ilişkin işlemleri yürütmek,
g) Kütüphanede yapılması gereken işleri hazırlayacağı iş bölümü çizelgesine göre personele dağıtmak,
ğ) Eşgüdüm toplantılarına katılmak,
h) Kütüphane hizmetlerinin kullanıcıyı ne kadar memnun ettiğini ölçmek amacıyla kullanıcı memnuniyeti anketi uygulamak,
ı) Bölgedeki okullar ile okul kütüphaneleri başta olmak üzere tüm kurum, kuruluş ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapmak,
i) Kütüphaneye ait salonlardan yararlanmak üzere kamu kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerden gelen talepleri değerlendirmek,
j) Kütüphaneye ait fiziksel alanların engellilere hizmet verecek hale getirilmesini sağlamak,
k) Hastane, cezaevi, huzurevi, kamp vb. özel toplulukların bulunduğu yerlere ve kuruluşlara geçici derme hizmeti götürmek,
l) Kütüphane kullanımını özendiren faaliyetlerin basın ve yayın organları aracılılığıyla halka duyuru yapılmasını sağlamak,
m) Kütüphane ile ilgili basında çıkan yanlış veya hatalı bilgi içeren haber, yazı ve programlarla ilgili bilgilendirmede bulunmak ve düzeltilmesini sağlamak,
n) Kütüphaneye ait web sayfasını güncel tutmak, facebook, twitter vb. sosyal medya ortamlarını aktif kullanmak,
o) Kullanıcılardan gelen sorunları çözmek ve sorunların tekrarlanmaması için gerekli tedbirleri almak,
ö) Kütüphanelerde gönüllü çalışmasına yönelik uygun ortamı sağlamak,
p) Kalorifercisi olmayan kütüphanelerde hizmetlinin yaz aylarında, gerekli kurslar takip edilerek sertifika almasını sağlamak,