T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İLÇE HALK KÜTÜPHANE MÜDÜRÜ VEYA YÖNETİCİSİ
MADDE 6 - (1) İlçe Halk Kütüphane müdürünün veya yöneticisinin görevleri şunlardır:
a) Kütüphanedeki iş ve işlemleri Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği ve Kütüphane Hizmet Esasları Genelgesi hükümleri doğrultusunda yapmak, yaptırmak,
b) Kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden en etkin ve verimli şekilde yararlanmaları için uygun ortam ve koşulları sağlamak,
c) Kütüphanenin Yerel Hizmet Stratejisini oluşturmak, personele duyurmak ve raporu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne göndermek,
ç) Kütüphaneye ait Yıllık Kültürel Etkinlik Planı ile Kütüphane Halkla İlişkiler Planı’nı hazırlamak, uygulamaya koymak,
d) İlçe merkezindeki halk kütüphaneleri ile bunlara bağlı şube halk kütüphaneleri, çocuk kütüphaneleri, ihtisas kütüphaneleri ile gezici kütüphanelerin çalışmalarını teknik olarak denetlemek,
e) İlçe sınırı içinde bulunan halk ve çocuk kütüphanelerinin çalışma programlarının genel hizmet politikasına uygun biçimde düzenlenmesi konusunda koordinasyonu sağlamak,
f) İlçede şube kütüphanesi açılması ile bina yapımına ilişkin işlemleri yürütmek,
g) Kütüphanede yapılması gereken işleri hazırlayacağı iş bölümü çizelgesine göre personele dağıtmak,
ğ) Eşgüdüm toplantılarına katılmak,
h) Kütüphane hizmetlerinin kullanıcıyı ne kadar memnun ettiğini ölçmek amacıyla kullanıcı memnuniyeti anketi uygulamak,
ı) Bölgedeki okullar ile okul kütüphaneleri başta olmak üzere tüm kurum, kuruluş ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapmak,
i) Kütüphaneye ait salonlardan yararlanmak üzere kamu kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerden gelen talepleri değerlendirmek,
j) Kütüphaneye ait fiziksel alanların engellilere hizmet verecek hale getirilmesini sağlamak,
k) Hastane, cezaevi, huzurevi, kamp vb. özel toplulukların bulunduğu yerlere ve kuruluşlara geçici derme hizmeti götürmek,
l) Kütüphane kullanımını özendiren faaliyetlerin basın ve yayın organları aracılılığıyla halka duyuru yapılmasını sağlamak,
m) Kütüphane ile ilgili basında çıkan yanlış veya hatalı bilgi içeren haber, yazı ve programlarla ilgili bilgilendirmede bulunmak ve düzeltilmesini sağlamak,
n) Kütüphaneye ait web sayfasını güncel tutmak, facebook, twitter vb. sosyal medya ortamlarını aktif kullanmak,
o) Kullanıcılardan gelen sorunları çözmek ve sorunların tekrarlanmaması için gerekli tedbirleri almak,
ö) Kütüphanelerde gönüllü çalışmasına yönelik uygun ortamı sağlamak,
p) Kalorifercisi olmayan kütüphanelerde hizmetlinin yaz aylarında, gerekli kurslar takip edilerek sertifika almasını sağlamak,